L'objectiu essencial del mètode de Projectes és donar als nens i nenes procediments que els permetin:
- L'estudi i organització de la informació
- El descobriment de les relacions que s'estableixen entre els continguts dels tema d'estudi
- Punts de referència per a la seva autoavaluació
Es pretén, a més, una sèrie d'objectius comuns a tots els projectes, com són:
- Organitzar i jerarquitzar els continguts de treball.
- Seleccionar i/o establir procediments.
- Comparar-avaluar.
- Convertir els projectes en un eix integrador de totes les activitats, o de la major part, en el que els aprenentatges es produeixen en un continu encadenat.
- Facilitar l'obertura de l'aula i del centre a l'entorn: família, barri, comunitat, involucrant a altres persones no docents, al afavorir la seva interacció per l'establiment i aconseguiment de metes comunes, la solidaritat, la cooperació i l'esperit comunitari.
- Treballar els tres tipus de continguts: conceptuals, procedimentals i actitudinals; encara que per tenir un caràcter més pràctic, comenci o predomini el procedimental com instrument que articula als demés.
Repercussió en l'alumnat
Podem afirmar que els Projectes de treball provoquen en els nens i nenes varietat de reaccions:
- Estimulen aspectes cognitius, motors, socials i afectius, facilitant a l'alumnat l'aprenentatge de procediments que els permetin portar a terme un producte col·lectiu i explotar-lo en totes les seves potencialitats.
- Constitueixen situacions funcionals de la vida real en les que els alumnes s'enfronten amb la realitat del món extern a través de l'acció, ja que el Projecte pot realitzar-se amb el fi d'enfrontar-se a un repte, de solucionar un problema, o dintre d'una situació específica.
- Al partir d'una situació no estructurada i donar al nen poc a poc l'opinió de reestructurar l'objectiu d'estudi, se l’ofereix l'oportunitat de que, a través de les investigacions, s'apropiï
de la realitat que es pretén, fent que afegeixi tot el que va descobrint i el que li aporten els demés. - Aquest tipus de treball, fomenta en el nen, major autonomia, capacitat crítica, capacitat de relació, i anar adquirint procediments per aprendre cada vegada més amb independència de l'adult, del que anirà demanant progressivament menys direcció i recolzaments.
Aquesta forma de treballar permet que l'alumne transformi la realitat a partir de l’experiència, desenvolupar destresa i estratègies cognitives, com saber preguntar o saber distingir la informació més important, comprendre significats i utilitzar diferents llenguatges i símbols, compartint i comunicant-lo a altres per aconseguir major autonomia personal.
A través dels Projectes de treball es tracta de dotar als nens d’estratègies que l'ensenyin a aprendre, a organitzar i analitzar l'estructura dels temes, a descobrir els punts d'unió entre ells i a establir les relacions.
Espero que els documents que passeu als alumnes els hagi revisat algú competent perquè el text que acabo de llegir està ple d'errors lingüístics.
ResponEliminaSlingo Casino | Play at the best Slingo Casino
ResponEliminaThe Slingo casino 1xbet is 카지노사이트 an online and mobile-friendly Slingo game provider with a wide range of popular features such as the febcasino chance to win, and the potential